OFICJALNY FILM PROMUJĄCY MŚ 2023
Ceremonia losowania fazy grupowej mistrzostw świata była okazją do prezentacji oficjalnego wideo promującego turniej, który w styczniu przyszłego roku zorganizują Polska oraz Szwecja.
Materiał bazuje na haśle MŚ 2023: „Stick Together”, czyli trzymajmy się razem. Pierwotnie odnosiło się ono do kleju, którego używają podczas meczu piłkarze ręczni, ale tak naprawdę oficjalne hasło ma dla organizatorów turnieju znacznie szersze znaczenie.
Sport w świecie, który staje się coraz bardziej podzielony oraz wypełniony nieporozumieniami, powinien łączyć i być platformą do zawierania przyjaźni. Ludzie z różnych środowisk rywalizują w takich samych warunkach oraz tworzą wspólne wspomnienia, eliminując dzielące ich różnice i razem przezwyciężając trudności.
– Chcieliśmy uchwycić w naszym wideo jednoczącą siłę sportu. Wykreowaliśmy więc sceny łączące codzienność kibiców, w której podświadomie wykonują ruchy i gesty charakterystyczne dla zawodników podczas meczu, zestawiając je ze scenami z boiska – wyjaśnia menadżer ds. komunikacji MŚ 2023 w Szwecji Maja Wijkström.
– Zależało nam na tym, aby wideo zarówno oddawało ducha hasła „Stick Together”, jak i pokazało Miasta oraz Regiony Gospodarzy mistrzostw świata w niecodzienny, angażujący sposób, bo organizacja turnieju to nasza wspólna szansa i nasz wspólny wysiłek – dodaje dyrektor turnieju MŚ 2023 w Polsce Grzegorz Gutkowski.
Mistrzostwa świata potrwają od 11 do 29 stycznia 2023 roku. Miastami Gospodarzami MŚ 2023 będą Katowice, Śląsk, Kraków, Małopolska, Płock i Gdańsk (w Polsce) oraz Göteborg, Malmö, Sztokholm, Kristianstad i Jönköping (w Szwecji). Sprzedaż biletów trwa.